Efsane ülke: Vietnam

Takipçilerimize Prontotour’dan %40’a varan indirimler
Tarihin Derinliklerine Seyahat: Mısır

Yazı ve Fotoğraflar: Ömer Serkan Bakır

Kişisel olarak fotoğraf çekmek için genellikle Asya ve Uzak Doğu ülkelerini tercih ediyorum. Nedenini pek çoğunuz tahmin ediyordur. Daha renkli ve ilginç coğrafyalar, farklı ve daha gerçek insan profilleri bu nedenlerden sadece birkaçı…

Daha önce birkaç kez Kamboçya ve Tayland’a gittim. Ancak bir türlü Vietnam’ı da içine alan bir program yapamamıştım. Geçtiğimiz ay Prontotour’un Qatar Airways sponsorluğu ile düzenlediği bir basın gezisine davet edildim. Vietnam’ı ilk kez göreceğim ve gitmek istediğim yerler sıralamasının en üstünde olduğu için açıkçası bir hayli heyecanlandım.

003a RX1A1112 - Efsane ülke: Vietnam

Hanoi’de sokaklarda arabadan çok motosiklet ve bisiklet görebilirsiniz

Vietnam, binlerce yıllık derin bir tarihe, müthiş bir coğrafyaya ve uzun süren savaş yılları nedeniyle de pek çok acıya ev sahipliği yapan büyüleyici bir ülke. Vietnam yolculuğumuz, Qatar Airways’ın Doha aktarmalı başkent Hanoi uçuşu ile başladı. Bu uzun uçuşu oldukça rahat geçirip yerel saat ile öğle saatlerinde Vietnam’a varıyoruz. Vietnam’da görülmesi gereken en önemli yerlerin bir listesini yapıp sakince gezmeye kalkarsanız sanırım birkaç hafta harcamanız gerekebilir. Ancak bizim o kadar vaktimiz yok. Bu kısa gezide sadece birkaç önemli noktayı göreceğiz. Otele varıp, odalara yerleştikten sonra hafif bir akşam yemeği yiyip dinlenmeye çekiliyoruz.

001 IMG 0487 - Efsane ülke: Vietnam

Ho Chi Minh’in mozolesi

Ho Chi Minh ya da Ho Amca

Ertesi gün çok erken olmayan bir saate Hanoi şehir turu için yola çıkıyoruz. Ülkenin Kuzey ve Güney Vietnam olarak bölündüğü yıllarda Kuzey Vietnam’ın başkenti Hanoi, Güney Vietnam’ın ise Saygon idi. Esasında bu iki şehri İstanbul ve Ankara gibi düşünebilirsiniz. Hanoi’de ilk durağımız Vietnam’ın ulusal kahramanı ve lideri Ho Chi Minh kompleksi içerisinde yer alan Ho Chi Minh’in mozolesi. Kapıda fotoğraf makineleri ve büyük çantalar bırakılarak içeriye giriliyor. Biz gittiğimizde sabah saatleriydi ve hafif hafif yağan yağmur sonradan artarak devam etti. İkili bir sıra şeklinde avluya geçerek uzunca bir süre sıra beklerken, arada Vietnamlı asker ve görevliler sizi daha sessiz olmanız ve sırayı bozmamanız için sık sık uyarıyor. Bu sırada yaklaşık 1 saat geçirdikten sonra, yavaşça Ho Chi Minh’in bulunduğu ve etrafında muhafız askerlerin nöbet tuttuğu odaya giriyoruz. İçeride konuşmak, sırayı bozmak ve gülmek yasak. Esasında Ho Chi Minh’in vasiyeti ölümünden sonra yakılıp küllerinin ülkenin 3 bölgesine gömülmesiymiş. Ancak bu vasiyeti yerine getirilmemiş. Ho Chi Minh’in mumyası özel camlı bir bölmede tutuluyor ve ziyaretçiler önünden yavaşça geçiyor. Mozoleden çıktıktan sonra Başkanlık Sarayı ve Ho Chi Minh’in evini de görüyoruz. Bu kompleksten çıkıp, Hanoi’de görülmesi gereken bir diğer önemli yer olan Edebiyat Tapınağı’na gidiyoruz. Geniş ve özenli bir bahçesi olan bu yer geleneksel Vietnam mimarisinin de güzel bir örneği. Yaklaşık 1070 yılında kurulmuş olan bu yer Vietnam’ın ilk üniversitesi olarak kabul görüyor.

002 RX1A0973 - Efsane ülke: Vietnam

Edebiyat Tapınağı

003 RX1A1185 - Efsane ülke: Vietnam

Hanoi’de taze sebze satıcısı

Hanoi içerisinde diğer gezilmesi gereken yerler olan Tek Sütunlu Pagoda (One Pillar Pagoda) ve Etnoloji Müzesi’ni de gördükten sonra biraz şehirde dolaşıp fotoğraf çekiyoruz. Zaman çabuk geçiyor ve yorgunluk atmak için güzel bir yeşil çay içip dinleniyoruz. Akşam Vietnam’ın en meşhur yöresel su kukla gösterisi (Water Puppet Show) için en önden yer ayırtıyoruz. Gösterinin olacağı bina Hanoi Gölü kıyısında eski ancak gösterişli bir yapı. Su kuklaları gösterisi Vietnam’ın önemli ve geleneksel sanat etkinlikleri arasında sayılabilir. Ancak beni pek sarmasa da sonuna kadar izledim. Belki çocuklar daha fazla sevebilir.