banner ad
0

Kültür Sanatın Kalbinde Bir Fotoğrafçı

Sürekli konserden konsere, çekimden çekime koşan ve hiç durmayan bir fotoğrafçı Muhsin Akgün… İnternette kendisi için yapılan yorumlarda kimisinin naif ve içten, kimisinin ise biraz ukala bulduğu, kültür sanat dünyasının vazgeçilmez fotoğrafçılarından biri…

muhsingrsAileden gelen görsel sanatlar ve resim tarafı güçlü olan Muhsin Akgün lise yıllarında gazetecilik veya iletişim üzerine bir eğitim almak ister. Ancak o yıllardaki sınav sistemiyle istediği bölüme giremez. Daha sonra Yıldız Teknik Üniversitesi Fotoğraf Bölümü’ne girmeye karar verir ve sınavlara hazırlanır.

Fotoğraf Bölümü’nü kazandıktan sonraki düşüncelerini şöyle anlatıyor Muhsin Akgün: “Fotoğraf bölümünde okumaya başlarken pek bir fikrim yoktu açıkçası. Okulun sonunda buradan çıkınca ne olurum diye fazla düşünmedim. Okula girdikten sonra gayet disiplinli bir şekilde çalıştım. Bana verilen tüm ödevleri zamanında yaptım. Ancak ilk 6 ay sonunda benim de bir fikrim ve görüşüm var demeye başlamıştım. Sonrasında fotoğrafçılığa daha sıkı ve kalpten sarılmaya başladım.”

THE ROLLING STONES / 14 ON FIRE TOUR / CIRCO MASSIMO ROMA / D ALESSANDRO E GALLI / AEG LIVE / ROCK IN ROMA / FOTOGRAF MUHSIN AKGUN

THE ROLLING STONES / 14 ON FIRE TOUR / CIRCO MASSIMO ROMA / D ALESSANDRO E GALLI / AEG LIVE / ROCK IN ROMA

Foto muhabirliğe bir spor gazetesinde başlayan Muhsin Akgün, o yıllarda kendisini amatör küme maçlarını çekerken bulur. Aklında spor muhabirliğini sürdürme fikrinin hiçbir zaman olmadığını ifade eden Akgün, daha sonra Sabah Dergi Grubu’nda tam zamanlı olarak çalışmaya başlar. Bir süre dergiler için fotoğrafçılık yapar. Uzun süre çalıştığı Radikal Gazetesi’ne geçişini ise şöyle anlatıyor: “Radikal’de bir arkadaşım vardı ve bir gün beni aradı. Kültür-Sanat-Yaşam sayfaları için birisini arıyoruz dedi. Kendisine günlük gazete koşturmacasının içerisinde olmak istemediğimi söyledim. Zaten denilen iş sadece kültür sanat içinmiş. Kafama yattı, gittim görüştüm ve böylece 1999 Nisan’da Radikal’de çalışmaya başladım. Halen de Hürriyet Gazetesi’nde kültür sanat servisinde foto muhabir olarak çalışmaya devam ediyorum.”

ROGER WATER / THE WALL LIVE 2013 / ITU STADYUM MASLAK / BKM GNL / FOTOGRAF MUHSIN AKGUN RADIKAL

ROGER WATER / THE WALL LIVE 2013 / ITU STADYUM MASLAK / BKM GNL

“Çektiğim fotoğrafların mükemmele yakın olmasını isterim”

Yıllarca pek çok ünlü sanatçı ile çalışan, çoğu ile arkadaş olan Akgün neredeyse bütün görsel sanat dallarını yıllarca fotoğraflar. Kendisi için çok önemli olan bu süreci ise şöyle açıklıyor: “Bütün görsel sanatlar, tiyatro, müzik, sinema gibi pek çok alanda fotoğraf çekmeye başladım. Setlere gidiyordum, yönetmenlerle tanışmaya başladım, festivallere girip çıkmaya ve pek çok ünlü ile çekimler yapmaya başladım. Bir süre sonra zaten bu işleri yaparken kendimi de geliştirdim. O sıralarda birlikte büyüdüğüm oyuncular oldu. Ticari ve profesyonel işlerde düşündüğüm şey, o işin en iyi fotoğrafını çekmek oldu her zaman. Dünyaca ünlü yıldızlar, oyuncular ve şarkıcılarla da çalıştım. Tabi zaman zaman biraz endişe ve heyecan duyduğum zamanlar oldu. Ancak sahne önünde ya da çekim aşamasında soğukkanlı halimi asla bırakmam. Sahnede ve kameramın önünde çok hayranı olduğum birisi bile olsa yaptığım işe odaklanırım.”

ORHAN PAMUK / FOTOGRAF MUHSIN AKGUN RADIKAL

ORHAN PAMUK

Muhsin Akgün’ün fotoğraflarına baktığınızda pek çok yönden mükemmel bir kare görürsünüz. Üzerinde çalışılmış, detaylara önem verilmiş ve emek harcanmış… “Muhsin Akgün fotoğraf karelerinde neyi yakalamaya çalışır?” diye sorduğumuzda ise şunları söylüyor: “Çektiğim fotoğrafın her zaman mükemmele yakın olmasını isterim. Mükemmeliyetçi bir yapım var. O yüzden fotoğrafımda her şeyin temiz olmasını isterim ve benim istediğim şeylerin o kareye girmesine müsaade ederim. Çektiğim konu ne olursa olsun, dekorasyon ya da başka bir şeyin konumun önüne geçmesinden rahatsız olurum. İşi genellikle çekerken bitirmeye çalışıyorum. Mesela konser fotoğraflarında neredeyse hiçbir düzeltme yok. Sadece karanlık odada neler yapabiliyorsak, görüntü işleme tarafında da o kadar… Ama ünlü tarafında yapılan çekimlerde abartılı bir photoshop kullanılabiliyor. Bu tarafta işin fazla abartıldığını düşünüyorum. Zaten moda sayfaları gibi bir yerde fotoğraf çekiyorsanız burada en güzel göstermek için elinizden geleni yaparsınız. Yaptığım işte inandığım her şeyin arkasında durup sonuna kadar fotoğraf çekmeye hazırım. O yüzden bugüne kadar çektiğim pek çok kişide kimse bana “şunu da çeker misin?” demedi, kendim uğraşıp, emek harcayıp fotoğrafladım.”

LEONARD COHEN / IKSV-BKM ACIKHAVA SAHNESI HARBIYE FOTOGRAF MUHSIN AKGUN RADIKAL

LEONARD COHEN / IKSV-BKM ACIKHAVA SAHNESI HARBIYE

“İlk makinem Nikon F301 oldu”

Fotoğrafçılığa başladığı ilk yıllardan bugüne kadar her zaman Nikon marka fotoğraf makineleri ile çalışan Muhsin Akgün’ün ilk SLR makinesi Nikon F301 olur. Daha sonra kullandığı makineleri ve bir makineden ne istediğini ise şöyle ifade ediyor: “İlk ciddi makinem Nikon F301 oldu. Daha sonra F90x almıştım ve o makineyi aldığımda sarıldığımı hatırlıyorum. Çok da iyi şeyler çekmiştim o makine ile… Ondan sonra zaten dijital makinelerle devam ettim. D1x, D2x, D3x ve şimdi de Nikon D810’u kullanıyorum. Çünkü şu anda önceliğim hız değil, daha kaliteli görüntüler elde etmek. Şu anda yaptığım işlerle yüksek çözünürlüklü ve kaliteli görüntüler elde etmek benim için çok önemli. Bugüne kadar hep Nikon fotoğraf makineleri kullandım. Bazen de projenin cinsine göre orta format makineler kullanıyorum.”

ANNA MOUGLALIS / 33 UNCU ISTANBUL FILM FESTIVALI / CIHANGIR / IKSV / FOTOGRAF MUHSIN AKGUN RADIKAL

ANNA MOUGLALIS / 33 UNCU ISTANBUL FILM FESTIVALI / CIHANGIR / IKSV

“Fotoğraf için özel galeriler olmalı”

Şu anda doğru düzgün, sadece fotoğrafa adanmış bir sanat galerisi ne yazık ki yok. Olanların da bu işi çok iyi yaptıklarını düşünmüyorum açıkçası… Şimdi bir proje hazırlıyorum ve sadece Instagram’da yapacağım bir sergi olacak. Bunu sadece protesto amaçlı yapıyorum. Şu anda bir sergi açmak istesem, pek de hoş olmayan küçük yerlerde açabilirim.

Bir de 10 yıl boyunca aynı insanlarla çalışacağım çok özel bir proje hazırlıyorum. Bu da 2023 gibi sonuçlanacak.

muhsinAKGUNFotoğraf projelerinden…

* Pina Bausch’un “Nefes” projesinde çektiği fotoğraf, gösterinin uluslararası tanıtımında kullanıldı.

* “Moda’nın Yüzü” başlıklı fotoğraf sergisi Ekim 2009’da İstanbul'da ve Mart 2010’da da Paris’te sergilendi.

* 1999-2010 yılları arasında İstanbul’da gerçekleşen yabancı sanatçıların konserlerinin fotoğraflarından oluşan “Söz ve Müzik: İstanbul” isimli fotoğraf kitabı Ekim 2010 tarihinde yayınlandı. 2010-2020’yi kapsayan ikinci bölümün hazırlıkları ise devam ediyor. İkinci kitap da 2021’de çıkacak.

* 30. Uluslararası İstanbul Film Festivali kapsamında  “30: İstanbul Film Festivali’nin 30 Yılından 20 Yönetmen” başlıklı sergisi Atlas Pasajında 19 Mart-17 Nisan 2011 tarihleri arasında sergilendi. Ayrıca aynı isimli kitap Nisan 2011 tarihinde yayınlandı.

* 2000’li yıllarda yurtdışında en çok çevirisi yapılan 15 Türk edebiyatçının portrelerinden oluşan “15” isimli sergisi, Ağustos 2012 tarihinde Avusturya’daki Alpach Avrupa Forumu’nda sergilendi.

* 15 yıldır fotoğrafladığı konserlerden seçtiği 15 fotoğraflık küçük bir seçki, Kanyon AVM' de 3-5 Nisan 2015 tarihleri arasında ''Sahne Önünde 15. Yıl'' adı altında sergilendi.

Leave a Reply




If you want a picture to show with your comment, go get a Gravatar.