Efsane ülke: Vietnam

Vietnam, binlerce yıllık derin bir tarihe, müthiş bir coğrafyaya ve uzun süren savaş yılları nedeniyle de pek çok acıya ev sahipliği yapan büyüleyici bir ülke.

Prontotour ve Canon İşbirliği
Mehmet Turgut ile Nepal&Tibet Turu
Takipçilerimize Prontotour’dan %40’a varan indirimler

Halong Körfezi

Sabah Halong Bay’e doğru yola çıkıyoruz. Yaklaşık 4 saatlik uzun, ama sıkıcı olmayan bir yolculuk sonrasında bir gece kalacağımız ahşap nehir gemimize geçiyoruz. Yol üzerinde pirinç tarlaları ve pek çok büyük fabrika gözümüze çarpıyor. Kaptanın bilgilendirme toplantısı sonrasında limandan demir alıp, Halong Körfezi’nin güney doğusuna doğru yol alıyoruz. Daha önce buraya gelen tüm arkadaşlarımın anlattığı gibi hava kapalı ve puslu… Fotoğraf çekmek için pek elverişli sayılmaz. Öğle yemeğini gemide yiyoruz. Yerel lezzetlere hiç itirazım yok. Arada ekmek ve tereyağı da hiç fena olmuyor.

004 IMG 0768 - Efsane ülke: Vietnam

Halong Körfezi’nde yaklaşık 3000 adet irili ufaklı kaya oluşumu bulunuyor

Yemekten sonra Vung Vieng adlı yüzen köy için geminin botu ile küçük bir iskeleye gidiyoruz. Burada kürekle çekilen küçük kayıklara geçiyoruz. Hava yine kapalı, ancak yapacak bir şey yok. Bu güzellikleri fotoğraflamamız gerekiyor. Daha sonra yine gemimize dönüyoruz. Halong Bay’de pek çok gemi şirketi günübirlik ya da 1-2 gün konaklamalı turlar düzenliyor, fiyatları oldukça uygun. Bizim kaldığımız gemi Bhaya Cruise’e ait. İlk iki kat yolcu kabinlerinden oluşuyor. Üçüncü kat, yemek salonu ve kaptan köşkü. En üst kat ise seyir terası… Bu gemilerin en ilginç ve fotoğrafik yanlarından birisi de kiremit rengindeki küçük yelkenleri. Etrafımız yüzlerce irili ufaklı adacıktan oluşuyor. Bu ilginç yeri keyifle izleyebilmek ve fotoğraf çekmek için gemi gayet yavaş bir hızla ilerliyor. Hava da kararmak üzere… Akşam yemeğimiz yine yerel lezzetlerden oluşuyor.

005 RX1A1718 - Efsane ülke: Vietnam

Halong Körfezi’nde günübirlik ya da konaklamalı pek çok tur seçeneği mevcut

Halong Körfezi’nde yaklaşık 3000 adet irili ufaklı kaya oluşumu bulunuyor. Sadece burayı görmek için bile Vietnam’a gelinebilir diye düşünüyorum. Sabah uyandığınızda pencereden dışarı bakıp, karşınızda büyüleyici bu manzarayı görmek oldukça keyifli. Hafif bir kahvaltı sonrası yine geminin botuna binerek Sürpriz Mağarası’nı keşfe çıkıyoruz.

007 RX1A1774 - Efsane ülke: Vietnam

Sürpriz Mağarası

Botlar mağaranın olduğu adanın küçük iskelesine yanaşıyor. Mağara girişi epey yukarıda kaldığı için ahşap merdivenlerden tırmanarak mağaraya giriyoruz. Oldukça yüksek ve büyük bir mağara… Bazı bölümleri ise renkli ışıklarla aydınlatılmış, ilginç bir görüntü veriyor. Mağara yürüyüş yolu, tek giriş ve tek çıkış olacak şekilde tasarlanmış. Buraya gruplar halinde epey turist geliyor. Çıkışta bizi gerçekten sürpriz bir manzara karşılıyor. Mağaranın çıkışında yer alan seyir terasından etkileyici Halong Bay manzarasını fotoğraflıyoruz.

006 RX1A1649 - Efsane ülke: Vietnam

Halong Körfezi’nde yüzen köy

Gemimize dönüşte çantalarımızı toparlıyor ve gemiden ayrılıyoruz. Gemi ilk bindiğimiz Tuan Chau Yat Limanı’na yanaşıyor ve oradan Ho Chi Minh City’ye (Saigon/Saygon) gitmek için Noi Bai havaalanına hareket ediyoruz. Yaklaşık ki saatlik bir uçuş sonrası Ho Chi Minh City’ye varıyoruz.